söndag 10 februari 2008

Börjar få syabstinens


Vet ni, denna dag var ägnad till att städa i källaren. Men innan vi började, passade min man på att åka till affären och handla, så vi slapp avbryta senare.
Precis när han hade satt sig i bilen, plockade jag fram symaskinen vid köksbordet och passade på att sy lite. :-)
Jag hann precis sy, stryka ramarna och plocka bort symaskinen igen, innan han körde in på gårdsplanen. Snacka om snabb och effektiv och så fick jag mitt syabstinens botat för en stund.*fniss*
Jag hade först tänkt ha svart ram men är inne i en ljus period just nu, så det fick bli cremefärgad istället. Jag har börjat fundera på vad jag ska ha denna kvilt till. Just nu lutar det åt att göra en stor sommarduk att lägga på trädgårdsbordet. Tänk er en varm skön sommardag med denna härliga färgprakt på bordet och ett vackert fat med nybakade bullar och hemmagjord flädersaft. Visst låter det härligt?
Nu ikväll har jag gjort en mall som jag tänker använda imorgon till att skära ut rutor som sedan blir snurror efter att man sytt ihop rutorna igen. Jag hoppas att kunna uppdatera och visa bild imorgon.
Nu dags för sängen ..... gonatt...........Lotta

1 kommentar:

fyra vindar sa...

tack så väldans mkt för dina fina ord! så roligt att höra! denna sidan får jag nog tipsa min vän om...hon e lite lapptäcksfrälst oxå! hon har även två katter som slåss om uppmärksamheten med symaskinen...hihi...verkar som en av dina e riktigt vän med maskinen dock...hihi.ha d lovely/miss sophie