torsdag 5 juni 2008

Kurs i Tygorigami


I söndags stod det kurs i min almenacka.
Eftersom jag har haft fullt dagarna innan så fick jag kliva upp tidigt och börja välja, skära och plocka ihop tyger till kursen. Jag är inne i någon rosa period nu. Jag kommer på mig själv när jag tittar på tyger och ögonen hamnar alltid på dom rosa.
.
Väl på plats i lokalen så börjar Berit Hokansson (kurshållare) visa sina fina kviltar och man hör både åååååå och aaaa i lokalen.
Det ljudet förändrades efter att hon visade hur vi skulle börja vika dessa små lappar och då började man höra både stön och pust istället. :-)
Ja, det var en tålamodskrävande teknik och jag med mina dåliga händer höll på att ge upp flera gånger men jag tror att Berit såg det och kom då och hjälpte mig.
.
Efter att intagit en underbar god pastasallad som min goa svärmor gjort så var det dags att sy ihop dessa vikta lappar och då kom den riktiga prövningen. Men med tungan mitt i mun så gick även det till slut. Fast det var mycket tålamodskrävande och mitt ordföråd var inte så trevligt inne i huvudet. Men jag lyckades hålla orden inne. *fniss*
.
Jag har mycket kvar innan det är färdigt men ni kan se på bilden mitt tygval och hur långt jag kommit.
*
KRAM LOTTA

1 kommentar:

Verona sa...

Hej Lotta

Som vanligt gör du vackra tygval. Du hade dina kommentarer om tygvikningen i huvudet, men jag satt och muttrade mer än en gång. Tyvärr har jag jobbat massor sedan kursen så jag har inte sytt något mer. Trevlig helg!

Kram Nynna