tisdag 7 oktober 2008

Vilse i Skogen

Hej!
Ja, vad sker idag. Förmodligen ingenting. Bara ta dagen som den kommer.
Är fortfarande ganska medtagen efter gårdagens händelse.
Vad hände då igår?
Jo, jag tänkte att medan dom 2 äldsta barnen är på scouterna 18.00-19.30 så kan jag passa på att ta mig en skogspromenad med hunden och min yngste.
Så efter att lämnat av dom så styrde jag bilen upp till Hunnerberg.
Jag gick in på en stig och lyckades efter en lite stund hitta lite svamp. Detta gjorde att jag gick runt några träd och hitta lite till. Förmodligen var det detta som gjorde att jag snurrade till det.
Då var det fortfarande ljust. Men jag märkte att det började skymma. Så jag bestämde att jag måste gå tillbaka innan det blir för mörkt.
Hittade en stig som jag följde. Efter en stund så märkte jag att jag förmodligen gick ännu längre in på den stig som jag trodde skulle leda mig ut till den grusväg där bilen var parkerad.
Då fick jag panik !
.
Så för att göra historian kort så fick min man, som inte var hemma, upp sin syster och hennes man till berget och jag kom på att om dom tutade så kunde jag kanske höra och följa ljudet. Sagt och gjort och till slut så hörde jag även min mans systers röst och såg ficklampans sken. Då hade det gått en timme från det jag bestämde mig för att vända hem. En hel timme av panik!
.
Paniken och stressen gör ju att man inte tänker klart, tyvärr. Tur att jag fick med mig mobiltelefonen som jag inte alltid kommer ihåg att ta med. Usch, efteråt kommer alla tankar på om vad som kunde hänt. Det värsta var att jag hade med mig min yngste på 3 år.
Att en promenad kunde bli en sån hemsk upplevelse!

Mamma och min syster fick jag ringt så dom fick åkt och hämtat mina andra barn på scouterna. Tur man har familj som kan ställa upp.

Så idag kommer jag bara ta det lugnt och göra det jag känner för.
KRAMAR
LOTTA

Inga kommentarer: