söndag 23 augusti 2009

Bilder ifrån sovrummet + Loppisfynd

Här kommer bild ifrån tapeten i sovrummet
FÖRE:
(Den var mycket beigare i verkligheten)
Här är en bild på den målade väggen + fondtapeten
alltså
EFTER:
Min man sa efter att han tapetserat fondväggen - Den är så snygg så jag skulle kunna tapetsera hela sovrummet med den. Det är kul att höra.
*
I förra inlägget berättade jag att vi skulle på loppis på lördagen, som var igår.
Jag berättade dock inte att vi skulle ha med saker och sälja, men det skulle vi. Jag och min man har tagit beslutet att vi måste helt enkelt göra oss av med lite saker. Detta är förstås jobbigast för mig eftersom jag är en lite hamster och har väldigt svårt att skiljas från det jag en gång burit hem. Men när man inte använt sakerna på flera år och inte saknat dom heller, då är det bättre om någon annan kan få glädje av dom.
Vi är inte ute efter att få in pengar utan att bli av med grejor så vi slipper släpa hem dom igen. Sedan är ju alla pengar man får bara ett stort plus naturligvis. Nästa helg är det bagagelucke loppis, och då är det åter dax att ta med lite och försöka sälja av.
*
När man är på loppis så kan man ju lika väl passa på och kolla in vad de andra har att sälja. Många fina saker hittade jag men eftersom vi försöker rensa ut lite hemma kan jag ju intye släpa hem massor nya saker. *Fniss*
Men några fynd kunde jag inte motstå och fick följa med hem
Ett par änglar för ynka 10:-/styck.
De har jag tänkt att de ska få hänga i sovrummet. Får de om jag behåller dom spm dom är eller om jag sprayar dom vita.
Här är nästa fynd:
En tallrik från Gustavsberg som heter Alva för ynka 25:-
Den fick bli ljusfat på min gamla kista i tvrummet.
Visst blev det fint?
Idag ska jag åka ner till Engbergs Antik och se om han har några ljushållare till vårat gamla piano.
Ha en skön söndag
KRAM
LOTTA

Inga kommentarer: