tisdag 9 december 2008

Sessan

Får jag lov att presentera min äldsta katt Sessan.
Fyllde 13 år i år.
Ska berätta lite varför jag inte nämt henne här innan.
Det är så att hon bestämde sig för ca 4 år sedan att flytta till grannarna som är ett äldre pensionärspar. Där får hon vara ifred från barn och andra stora händelser som sker i en vanlig barnfamilj. Detta är vad jag tror i alla fall. Men för över ett år kom tanten och knackade på och sa att jag var tvungen att komma titta på Sessan då örat inte såg så bra ut. Hon har förmodligen hamnat i något slagsmål.
Pensionärsparet hade själva 2 halvvilda katter när hon "flyttade" dit och kanske det var en matfajt katterna emellan.
Jag tog hem Sessan och vårdade henne och sa samtidigt till min man att hon vara inne så länge hon vill. (visst hoppades jag på att hon inte ville dit igen ) Men efter ca 2 månader stod hon vid dörren då min man skulle gå ut och han frågade mig om han fick släppa ut henne. Självklart får du det om det är det hon vill, sa jag.
.
Vi har naturligtvis sett henne i trädgården några gånger men så fort jag försökt locka på henne har hon vänt och gått till grannarna.
Så jag tänkte att om hon vill bo där, då får hon göra det och jag ska inte tvinga henne tillbaka för min egen skull. Jag frågade grannarna i början om det var OK för dom att hon var där. Det var inga alls problem, eftersom hon var ju så kelig sa den gulliga tanten.
.
Det är nu cirka ett år sedan detta skedde.
.
Så i helgen stod hon åer här utanför dörren och ville in igen. (jippie!)Så min man släppte in henne och hon har nu varit inne i 5 dagar utan att visa att hon vill gå ut.
.
Men den dagen hon står där vid dörren, kommer jag åter svälja klumpen i halsen och släppa ut henne igen och tänka att kanske kommer hon igen när hon själv vill.
Visst är dom underliga dessa underbara djur.
KRAM
LOTTA

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt katt!! Hoppas att hon stannar hos er nu. Och ja katter är underliga djur, men ack så ljuvliga. Säger en som från början inte gillade katter.:-)))))
Kram Kerstin i Råröd