torsdag 25 september 2008

Fynd + Trattkantareller

Idag har jag varit och fyndat 3 ljusstakar och en lykta, på ett ställe som heter Tygladan i Vänersborg.
35:- för dom stora och 25:- för den lilla.
Även denna lykta fick följa med hem.
45:- Rena fyndet!
Har även varit ute i skogen i 2 timmar och plockat trattkantareller.
En halv kasse blev resultatet

Var så lugnt och fridfullt i skogen idag.

Kunde egentligen varit ute längre men magen kurrade så, hade inte hunnit äta frukost innan jag körde barnen till skola/dagis.

Ni skulle sett hur Elwis såg ut, hua mig så "skitig" han var.
Han älskar allt som heter vatten, så även bruna diken med lite vatten.

Ni kan ju plusa brunt vatten och ljusgul hund
= brun vattenstinkande hund.

Inget att rekommendera.

Nu ska jag laga lite mat till mina små "kottar"
KRAM
LOTTA

1 kommentar:

Dicksonska våningen sa...

Hej Lotta!
Jag insåg inte först hur mycket arbete det egentligen är med en kvilt. Naturligtvis ska du inte ta dig an ett sådant stort jobb. :)
Och om du hör ett envetet knackande så är det vi! Vi ska ju knacka ner putsen på husgrunden - inget man gör på ett ögonblick precis. Men idag har vi kommit långt och jag har svårt att skriva på datorn för mina armar är så trötta!!!
Ha en fortsatt solig och härlig söndag!
Kram A