måndag 22 september 2008

Lite bilder från hemmet igen

"Pyntade" lite i hemmet i helgen.
Första bilden är en gammal ram jag fyndat på loppis för ett tag sedan.
Satte i ett utskrivet dokument som jag hittat på nätet någonstans.


Här är min morfars egensnickrade byrå.
Om man tittar nära så ser man att den haft många lager färg någon gång, men jag tror att min pappa kämpade med att få den trären.
Kanske inte finaste byrån i världen, men jättefin i mina ögon för att den har ett nostalgiskt värde.
Här är en gammal stol (har 2 likadana) från min mans gammel mormor.
Dom kommer få behålla sin fina färg.
Tycker dom bryter fint mot det ljusa.

Dessa bilder kommer från våran veranda. Det är det enda rum i huset som vi inte gjort något åt ännu. Inte för att det inte behövs, för det BEHÖVS verkligen, utan för att det är ett jättejobb som kommer kräva både lust, ork och en ganska stor peng. Sedan innebär det också en trappa upp till andra våningen som också kräver mycket arbete och planering.

Ha en underbar måndag

KRAM
LOTTA

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Vilka fina ärvda möbler!
Klart den skall vara furufärg när din far kämpat så med den.

Kram Maud