söndag 14 september 2008

Vackert Engelskt Porslin

Dukat för en mysig läs stund.
Flaskan är ett loppisfynd.
Så även den engelska kaffekoppen.
Igår gjorde jag ett jättefynd.
Min svärfar hjälpte till på en loppis igår och ringde och sa att han hade framför sig en engelsk servis i vackert rött och vitt.
Det var 12 mattallrikar, 11 assietter, 10 små djupa skålar och 11 kaffekoppar med fat, allt för ynka 200 spänn.
Självklart så köpte vi den via honom.
Det är lite kul för den har samma rödrosa ton som Rörstrands Bengali som jag gillar.
Så man kan duka dessa 2 serviser ihop om man vill och blir många, som det gärna blir på kalas här, eftersom vi har stora familjer både jag och min man.

Visst är det ett vacker porslin?

Ha en bra söndag

KRAM
LOTTA

2 kommentarer:

Sussie sa...

Underbart vackert porslin, vilket fynd! Ha en fin dag idag, kramar

Anonym sa...

hej vilket fynd. Det var är så vackert. Jag skulle bli jätteglad om du skrev vad det står under så man vet vad det heter? mvh Nina