måndag 29 september 2008

Måla eller inte måla ?

Ja, som ni ser på titeln, så är min fråga ofta, måla eller inte måla, mina möbler här hemma.
Jag är ofta inne på andra bloggar och tittar och blir inspirerad av att se hur man kan förvandla MÅNGA möbler från fina till jättesnygga, bara med lite vit färg.
.
Var inne på någons blogg igår och fick se en ram som var vitmålad.
Inget speciellt med det kanske förutom att jag råkar ha en likadan ram, fast den är orginal och silvergrå. Jag tycker den är fin som den är, men efter att sett den vitmålad så börjar idéknölarna att jobba. Den var ju mycket finare vit. Så nu står jag åter och tänker måla eller inte måla ?
Samma gäller även denna låda på bilden, som jag hittade i källaren i fredags.
Jag tycker den är FIN som den är och bryter lite mot det vita, men kommer den bli FINARE vit med kanske någon text på?? Ja, denna fråga ska jag fundera ett tag till på och se åt vilket håll det kommer luta, som den är eller ska den målas vit.
Kanske någon av er där ute kan hjälpa mig att besluta och kanske komma med förslag på någon fin text?

Ska precis börja med mycket, mycket större modell av möbel som ska få sig en ny look!

Vad det är avslöjar jag inte ännu.

Ha en bra dag

KRAM
LOTTA

1 kommentar:

Sussie sa...

Ja götapetter så du målar :) allt blir så fint, jag beundrar dig för din flit, jag tänker ofta att jag ska men sen kommer något annat ivägen. Fin bild på trattkantarellerna, den blir man glad av. Ha en riktigt fin dag och bli inte yr av färgångorna :) Kram.