onsdag 10 september 2008

Vad syr jag på just nu.....?

Idag blev det 2 inlägg.
Jag blev så sugen på att visa vad jag syr på just nu.
Jag gick en nätkurs i helgen och fick mönster till tallriksunderlägg.
Jag är så nöjd med färger och utseende på dessa 6 underlägg!!
Dom är inte riktigt klara ännu...fattas avslutningskant.
Men ni får ett litet smakprov.
Broderiet nedan och även mönster kommer ifrån Linneaartline
Här är bild på det andra broderiet.

Slutligen en bild på hur det kan se ut vid en liten fikapaus.
Ni får använda eran fantasi och föreställa er en smaskig bakelse på fatet.

Ha en fortsatt bra dag
LOTTA

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart ljuvliga!! Kram Kerstin i Råröd

Anonym sa...

Helt underbara underlägg! Den tygkombination kommer jag nog att använda mej nån gång. Kram Lotta i Piteå

Anette L sa...

Tjusigt Lotta!

villan vid vilan sa...

Jag blir såå imponerad av alla som kan sy och brodera. Nu måste jag försöka mej på detta konststycke. Underläggen är fantastiska!!!!!

Hanna sa...

Så snyggt! Inte behöver man kladda ner bilden med en smarrig bakelse ;-)

Hanna i Gnesta

Carina sa...

Underbara! Riktigt snyggt med vita (eller ljusa) löv. Toppenide´, den kommer jag nog också att vilja sy någon gång.

Anonym sa...

Tabletterna är så underbara,både i färger och mönster.
Kransen står på tur att göras här.
Kram Gudrun på Hönö

Sussie sa...

SNYGGT! Det blev ju hur fint som helst. Ha en fin dag kram.

Anonym sa...

Åh så fint! Man blir lite lätt fikasugen :)

Kram Annika